چاپ لیبل به روش دیجیتال چیست؟

چاپ لیبل به روش دیجیتال، روشی برای پرینت انواع طرح بر روی انواع پارچه می باشد. چاپ لیبل به صورت سه بعدی انجام می شود. چاپ لیبل به روش دیجیتال شامل چاپ پارچه بوم، چاپ پارچه شید، چاپ پرده شید، چاپ پارچه زبرا، چاپ پارچه اپوکسی، چاپ پوستر دیواری پارچه ای، چاپ پرچم، چاپ پارچه و چاپ بک لایت می گردد. بر روی پارچه حریر، مخمل، روسری، شال، تی شرت و لباس می توان انواع طرح ها را چاپ کرد. هنگام چاپ پارچه به روش دیجیتال، دستگاه UV، طرح چاپ شده را با اشعه فرابنفش خشک می کند تا ماندگاری آن بالاتر برود. پس از چاپ دیجیتال طرح بر روی پارچه، رنگ کاملا خشک می شود و ماندگاری آن در برابر عوامل بیرونی، افزایش می یابد.

مشتریان می توانند طرح و رنگ مد نظر خود را بر روی پارچه، چاپ کنند. چاپ لیبل به روش دیجیتال، سرعت بالایی دارد، چرا که طرح مورد نظر در کم تر از چند دقیقه قابل پرینت می باشد. چاپ دیجیتالی لیبل با ظرافت بالایی اجرا می شود و نسبت به سایر روش ها، کیفیت فوق العاده ای دارد.

در مقاله قبلی راجع به راهنمای خرید پارچه چاپی از رادوینا صحبت کردیم، پیشنهاد میکنم قبل از ثبت سفارش حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مزایای چاپ پارچه دیجیتال

  1. روش چاپ لیبل به روش دیجیتال، دوستدار محیط زیست است. ماندگاری، دوام و کیفیت چاپ پارچه دیجیتالی فوق العاده عالی می باشد.
  2. جوهر به کار رفته در چاپ لباس و چاپ تی شرت، سریعا خشک می شود. از طرفی، جوهر UV، انعطاف پذیری فوق العاده بالایی دارد و در برابر ترک خوردگی مقاوم می باشد.
  3. چاپ پارچه دیجیتال به صورت برجسته و سه بعدی صورت می گیرد. هیچ گونه محدودیتی در چاپ لیبل وجود ندارد. مشتریان می توانند طرح و رنگ مد نظر خود را بدون هیچ محدودیتی بر روی پارچه چاپ کنند.
  4. یکی از مزایای چاپ لیبل قابلیت پشت نور آن است. از پارچه چاپی به عنوان تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود. یکی از دلایل محبوبیت چاپ پارچه، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی اعم از رطوبت، باران، نور آفتاب و گرما می باشد.
  5. پس از چاپ دیجیتالی پارچه، بافت اصلی پارچه حفظ می شود. چاپ دیجیتالی نیازی به روکش خاص ندارد. طرح چاپ شده، واضح و شفاف می باشد. نتیجه چاپ لیبل به روش دیجیتال، مات و کدر نیست! دستگاه UV، رزولوشن طرح چاپ شده را بالا می برد.چاپ لیبل به روش دیجیتالچاپ لیبل به روش دیجیتال
  6. پس از تثبیت رنگ، پارچه چاپ شده، سطح صاف و یکدستی خواهد داشت. ناگفته نماند که طرح چاپ شده، قابل شست و شو است. نگران نباشید! طرح چاپ شده، ضدآب است.
  7. قیمت چاپ لیبل به روش دیجیتالی، بسیار مناسب می باشد.

چه پارچه هایی قابلیت چاپ دیجیتالی دارند؟

در هنگام چاپ لیبل به روش دیجیتال بایستی به نکاتی توجه شود. بهتر است رنگ پارچه روشن باشد. ترجیحا، پارچه سفید رنگ، مناسب تر می باشد. چاپ روسری و چاپ شال بر روی پارچه های سفید اجرا می شود. البته، بایستی به بافت پارچه هم توجه شود. پارچه مناسب متشکل از حداقل 70 درصد پلی استر می باشد. جوهر در پارچه هایی که این ویژگی ها را دارند، بهتر نفوذ می کند. نتیجه نهایی چاپ پارچه دیجیتالی با این شرایط، رزولوشن بالایی دارد و کیفیت آن، عالی است. مناسب ترین پارچه ها برای چاپ دیجیتال شامل نخ پنبه، کتان، ساتن، پشمی، ابریشمی، اسپان، فلامنت، پلی آمید لیکرا (غواصی)، شانتون، ریون، پلی استر، پورش، حریر، ونیزی و ویسکوز می شود.

بهترین نوع پارچه برای چاپ لیبل به روش دیجیتالی، پارچه ساتن می باشد. چاپ دیجیتال بر روی پارچه ساتن، ساده و راحت است. خروجی فرآیند چاپ لیبل به روش دیجیتال بر روی پارچه ساتن با جذب جوهر، عالی می باشد. بهتر است قبل از چاپ گسترده (تعداد بالا)، جنس پارچه را تست کنید و اگر جوهر جذب آن نشد، چاپ دیجیتالی بر روی آن پارچه را فراموش کنید.

اجرای فرآیند چاپ لیبل به روش دیجیتال

قبل از اجرای فرآیند چاپ بایستی اطلاعات طرح به کامپیوتر ارسال شود. طرح مورد نظر و رنگ آن بایستی انتخاب شود و سپس فرآیند چاپ دیجیتال آغاز گردد. پارچه یا لباس در ماشین چاپ قرار می گیرد. قطرات بسیار ریز رنگ از طریق نازل هدهای ماشین چاپ بر روی پارچه، نقش می بندند. هدهای دستگاه چاپ لیبل در فاصله بسیار نزدیک (در چند میلی متر) پارچه قرار دارند. به این ترتیب، طرح مد نظر بر روی پارچه اجرا می شود و پارچه چاپی آماده می گردند.

کاربردهای چاپ لیبل به روش دیجیتال

  1. استفاده در دکوراسیون داخلی: یکی از کاربردهای پارچه چاپی، دوخت رو مبلی، کوسن، رومیزی، ملحفه، روتختی، روبالشی و انواع پرده می باشد. پارچه های چاپی، فوق العاده زیبا هستند و به دکوراسیون داخلی، جلو می دهند.
  2. دوخت اکسسوری: از پارچه های چاپی برای تهیه انواع کیف، کوله پشتی و کفش استفاده می شود.
  3. دوخت پرده چاپی: یکی از کاربردهای چاپ لیبل، تهیه پرده چاپی می باشد.
  4. تهیه پارچه های تبلیغاتی: با استفاده از چاپ لیبل به روش دیجیتال می توان بیلبوردها و لایت باکس های مختلفی را تهیه کرد و در مناطق مختلف آن را نصب نمود.
  5. تهیه تابلوهای پشت نور: از پارچه های چاپی می توان به عنوان بنر یا شید استفاده کرد و از آن ها به عنوان تابلوهای پشت نور بهره برد.
  6. تهیه پارچه برای تغییر دکوراسیون: عمر و دوام پارچه های چاپی به مراتب بیشتر از کاغذ دیواری است. از این رو، برای دکوراسیون اتاق نشیمن، اتاق کودک، آشپزخانه، اتاق خواب و سالن از پارچه های چاپی استفاده می شود.
  7. تهیه پرچم: با چاپ لیبل می توان پارچه پرچم در ابعاد رومیزی، بزرگ و متوسط برای ارگان ها و سازمان ها تهیه کرد.
  8. تهیه تابلوهای نقاشی: تابلوی مونالیزا را در برنامه های مختلف می توان دیده اید. تابلوی مونالیزا، یک عدد در جهان وجود دارد و مابقی، چاپی هستند. با استفاده از چاپ لیبل می توان تابلوهای نقاشی را تکثیر کرد.
  9. تهیه کالاهای خواب: با چاپ دیجیتالی می توان ملحفه، روبالشی و روتختی های مختلفی را تهیه کرد. کالاهای خواب چاپی، فوق العاده جذاب و پرطرفدار هستند.

لیبل دیجیتالی را از کجا تهیه کنیم؟

رادوینا در زمینه چاپ سابلیمیشن، طراحی پارچه، چاپ روی پارچه و چاپ لیبل دیجیتالی فعالیت دارد. هزینه چاپ لیبل بسته به دستگاه چاپ (قدیمی یا مدرن) و تعداد سفارش، متغیر است. لیبل دیجیتالی در کم ترین زمان ممکن آماده می شود و قیمت آن، مقرون به صرفه است. “رادوینا” تضمین کننده کیفیت خروجی لیبل های دیجیتالی می باشد. چاپ لیبل، روشی کم هزینه و تضمینی برای تبلیغات هر برندی است. جهت ثبت سفارش به صفحه ثبت سفارش اختصاصی مراجعه کنید، همچنین می‌توانید طرح محصولات و پارچه‌های چاپ شده را در قسمت فروشگاه ببینید. کیفیت و ضمانت را با ما تجربه کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.