چاپ پارچه چیست؟

چاپ دیجیتال، ما را یاد تی شرت های سفیدی می اندازد که بر روی آن ها، طرح هایی زده می شد. چندین سال پیش، افراد برای ست کردن با همسر یا فرزند/فرزندان خود، از تی شرت های چاپی استفاده می کردند. <strong>چاپ دیجیتال محدود به چاپ تی شرت نیست! تا به حال، چاپ سابلیمیشن به گوشتان خورده است؟ چاپ سابلیمیشن همانند چاپ دیجیتالی است و انواع طرح و نقش را بر روی پارچه چاپ می کند. از این رو، با استفاده از دستگاه های چاپ مدرن و پیشرفته می توان بر روی انواع پارچه، طرح های مختلفی را چاپ کرد. برای انتقال هر نوع طرح، تصویر و نوشته ای بر روی پارچه می توان از روش های چاپ پارچه استفاده کرد. مرکز چاپ پارچه با در نظر گرفتن جنس پارچه و نوع طرح، روش چاپ پارچه را انتخاب می کند.

جهت پاسخ به سوال “از چه پارچه هایی می توان درچاپ پارچه بهره برد؟” با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

از چه پارچه هایی می توان درچاپ دیجیتال بهره برد؟

چاپ دیجیتال بر روی انواع پارچه قابل اجرا است. مناسب ترین پارچه ها برای چاپ شامل مخمل، توماج، نخ پنبه، کتان، ساتن، مبلی، روتختی، برزنت، کشمیر، شانل، شیفون، کرپ، داماسک، ژرژت، گلینگهام، پشمی، ابریشمی، اسپان، فلامنت، کش باف، تور، چرم، لینن، مودال، موسلین، ارگانزا، اسپندکس، جیر، تافته، کرباس، تویید، پلی آمید لیکرا (غواصی)، شانتون، ریون، پلی استر، پورش، حریر، ونیزی و ویسکوز می شود. بهتر است رنگ پارچه انتخاب شده، روشن باشد. ترجیحا، پارچه سفید رنگ، مناسب تر از سایر روش ها می باشد. برای مثال، چاپ روسری و چاپ شال بر روی پارچه های سفید اجرا می گردند.

البته، برای چاپ دیجیتال روی پارچه بایستی به بافت پارچه هم توجه شود. پارچه مناسب چاپ دیجیتال، حداقل از 70 درصد پلی استر تشکیل شده است. جوهر در پارچه هایی با این خصوصیات، بهتر نفوذ می کند. چاپ پارچه دیجیتالی با ویژگی های ذکر شده، رزولوشن بالایی دارد و کیفیت آن، عالی می باشد. البته، ناگفته نماند که بهترین نوع پارچه برای چاپ، پارچه ساتن است. فرآیند چاپ پارچه دیجیتالی بر روی پارچه ساتن، فوق العاده ساده و راحت می باشد. خروجی فرآیند چاپ پارچه دیجیتال بر روی پارچه ساتن با جذب حداکثری جوهر، عالی است.

چاپ دیجیتال بر روی انواع پارچه

چاپ دیجیتال بر روی انواع پارچه

مزایای چاپ روی انواع پارچه به روش دیجیتالی

1- در نظر داشته باشید که فرآیند چاپ روی پارچه با استفاده از دستگاه های چاپ مدرن و پیشرفته صورت می گیرد. از این رو، خروجی فرآیند چاپ دیجیتالی بر روی انواع پارچه با موفقیت همراه است.

2- پیش تر هم اشاره شد که می توان هر طرح و نقشی را بر روی انواع پارچه اعم از مخمل، توماج، نخ پنبه، کتان، ساتن، مبلی، روتختی، برزنت، کشمیر، شانل، شیفون، کرپ، داماسک، ژرژت، گلینگهام، پشمی، ابریشمی، اسپان، فلامنت، کش باف، تور، چرم، لینن، مودال، موسلین، ارگانزا، اسپندکس، جیر، تافته، کرباس، تویید، پلی آمید لیکرا (غواصی)، شانتون، ریون، پلی استر، پورش، حریر، ونیزی و ویسکوز پیاده سازی کرد.

3- پارچه چاپ شده به روش دیجیتال، فوق العاده با کیفیت می باشد.

4- برخی گمان می کنند چاپ دیجیتالی، هزینه بر و گران قیمت است. در حالی که چاپ دیجیتالی بر روی پارچه، قیمت مناسبی دارد و نیازی به صرف هزینه های گزاف نمی باشد.

5- یکی از مهم ترین مزایای چاپ با این روش، چاپ طرح های مختلف و سفارشی بر روی پارچه ها می باشد. افراد می توانند هر طرح و نقشی که مد نظر دارند را بر روی پارچه های معرفی شده فوق، اجرا کنند.

کاربردهای چاپ روی پارچه

چاپ دیجیتالی که بر روی پارچه ها انجام می شود، کاربرد بالایی در صنایع مختلف دارد. از جمله کاربردهای چاپ روی پارچه می توان به تهیه لباس، پرچم، پرده، روسری، شال، روتختی، مبلمان، کیف و کفش اشاره کرد. علاوه بر این ها می توان پارچه های تبلیغاتی را با روش های چاپ دیجیتالی، طراحی و تهیه کرد. با استفاده از دستگاه های پیشرفته می توان طرح های خلاقانه ای بر روی پارچه ها ایجاد کرد. از این رو، خروجی چاپ دیجیتالی، فوق العاده زیبا و جذاب می باشد. جنس پارچه چاپی، تاثیر بالایی در کاربرد آن در صنعت دارد. از پارچه های چاپ شده در تهیه انواع مبلمان، پرده، روبالشی و روتختی استفاده می شود.

معرفی انواع روش های چاپ روی پارچه

پارچه های چاپی
پارچه های چاپی

1- چاپ یووی: یکی از انواع روش های چاپ روی پارچه، چاپ یووی می باشد که توسط مرکب های ویژه ای صورت می گیرد. دستگاه یووی که به شکل فلت یا رولی می باشد، به صورت مستقیم بر روی پارچه حرکت می کند. چاپ یووی برای نقش انداختن بر روی پارچه های مختلف کاربرد دارد.

2- چاپ سیلک: یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های چاپ روی پارچه، چاپ سیلک می باشد. چاپ سیلک با تنوع رنگی بالا بر روی انواع پارچه ها قابل اجرا است. چاپ سیلک به کمک شابلون انجام می شود.

3- چاپ سابلیمیشن: چاپ سابلیمیشن از طریق انتقال طرح مورد نظر با حرارت بر روی پارچه، ایجاد می گردد. ذوب شدن رنگ های کاغذ موجب نفوذ طرح بر روی پارچه می شود. چاپ سابلیمیشن مناسب پارچه های پلی استری است. یکی از روش های محبوب برای انتقال طرح بر روی پارچه، چاپ سابلیمیشن می باشد.

4- چاپ دیجیتال: از طریق چاپ دیجیتال، طرح مورد نظر، مستقیم بر روی پارچه چاپ می شود. برای چاپ دیجیتال، دستگاه های مخصوص نیاز می باشد. چاپ پارچه دیجیتال، هر طرح و رنگی را بر روی پارچه منتقل می کند. بر روی پارچه های معرفی شده فوق، می توان چاپ انجام داد.

5- چاپ فلکس: چاپ فلکس یکی از روش های چاپ بر روی پارچه های پنبه ای و پلی استری می باشد. چاپ فلکس، روش چاپ ترانسفر است که از طریق یک لایه نازک پلاستیکی انجام می شود.

دستگاه چاپ پارچه
دستگاه چاپ پارچه

6- چاپ ژلاتین: چاپ ژلاتین، روش چاپ ترانسفر است که از طریق یک لایه نازک ژلاتین انجام می گردد. چاپ ژلاتین یکی از روش های چاپ بر روی پارچه های پنبه ای است. در روش چاپ ژلاتین به حرارت بالا نیاز می باشد.

به خدمات چاپ پارچه نیاز داری؟

رادوینا در زمینه چاپ سابلیمیشن، طراحی پارچه، چاپ روی پارچه و چاپ لیبل دیجیتالی فعالیت دارد.جهت ثبت سفارش به صفحه ثبت سفارش اختصاصی مراجعه کنید، همچنین می‌توانید طرح محصولات و پارچه‌های چاپ شده را در قسمت فروشگاه ببینید. کیفیت و ضمانت را با ما تجربه کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.