پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون چیست؟

• کاربرد لنین طرح دار
یکی از پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون، پارچه لنین طرح دار است. پارچه لنین از الیاف طبیعی تهیه شده است و فوق العاده لطیف می باشد. یکی از پارچه های تابستانی که در دوخت انواع لباس مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه لنین طرح دار و ساده است. علاوه بر دوخت انواع لباس، برای تهیه اکسسوری دکوراسیون داخلی هم از پارچه لنین استفاده می شود. پارچه لنین از الیاف گیاه کتان ساخته شده است و فوق العاده با دوام می باشد. به تازگی در فضای پینترست، پرده هایی لنین ترند شده است. علاوه بر این، از پارچه لنین طرح دار برای دوخت انواع کوسن، روکش و روبالشی استفاده می شود.
• کاربرد پارچه مخمل
یکی از پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون، پارچه مخمل می باشد. از قدیم الایام، پارچه مخمل در دکوراسیون داخلی کاربرد داشته است. در گذشته، برای ساخت تابلوهای قدیمی از مخمل استفاده می شد. محبوب ترین رنگ برای زمینه تابلوها، قرمز بود. امروزه از پارچه مخمل برای دوخت روبالشی و کوسن های جلوی شومینه استفاده می شود. پارچه مخمل، خیلی نرم و لطیف است و جلوه قشنگی دارد. استفاده از پارچه مخمل در دکوراسیون داخلی از دوره سلجوقی آغاز شد. نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا از پارچه مخمل استفاده می شود. پرکاربردترین رنگ های پارچه مخمل، سبز، آبی و قرمز هستند. از دیگر کاربردهای پارچه مخمل می توان به تولید روتختی و مبلمان اشاره کرد.
• کاربرد پارچه ساتن
پارچه ساتن، فوق العاده ظریف و براق است و در دکوراسیون داخلی کاربرد بالایی دارد. اصلی ترین کاربرد پارچه ساتن تک رنگ بر روی میز خاطره، قابل مشاهده است. گوشه خونه اکثر ایرانی ها، یک میز خاطره قرار دارد که بر روی آن، پارچه ساتن پهن شده است. از پارچه ساتن تک رنگ و پارچه ساتن طرح دار برای تهیه روتختی، رو مبلی (روکش مبل) و کوسن استفاده می شود. عمده کاربرد پارچه ساتن برای دکوراسیون ماکسیمال و لوکس می باشد. البته در دکورهای مینیمال از پارچه ساتن با رنگ های خنثی استفاده می شود.

پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون

پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون

• کاربرد پارچه حریر
یکی دیگر از پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون منزل، پارچه حریر است. پارچه حریر با ظرافت و زیبایی فوق العاده بالا، مناسب پرده می باشد. حریرهای گل دار در گذشته، کاربرد بالایی داشتند ولی امروزه حریرهای تک رنگ، محبوب تر هستند. در گذشته، پرده های گران قیمت و مجلل، کاربرد بالایی داشتند ولی امروزه، پرده های ساده، شیک تر و کاربردی تر می باشند. دوخت پرده با پارچه حریر، فوق العاده زیبا و شیک می باشد.
• کاربرد پارچه کتان
پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی، محدود نیستند! پارچه کتان از فیبر و الیاف ساقه گیاه کتان تولید شده است و فوق العاده منعطف می باشد. تمیز کردن پارچه کتان به مراتب راحت تر از سایر پارچه ها است. از پارچه های کتان برای دوخت انواع روکش صندلی، ملحفه، روبالشی، پرده، کوسن و روتختی استفاده می شود.
• کاربرد پارچه پشمی
پارچه پشمی از پشم گوسفند تولید می شود. پارچه های پشمی، فوق العاده بادوام هستند و سال ها است که مورد استفاده قرار گرفته اند. از پارچه های پشمی برای تولید پتوهای تزئینی و کوسن های زیبا استفاده می شود. عمده کاربرد پارچه پشمی در دکوراسیون های کلاسیک با پایه رنگ های گرم می باشد. به تازگی، از پارچه های پشمی در تولید انواع اکسسوری های مبلمان استفاده می شود.

کاربرد پارچه ریون در دکوراسیون داخلی

یکی از پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون، پارچه ریون می باشد. شاید تعجب کنید ولی درست خواندید! از پارچه ریون هم برای دوخت انواع اکسسوری مبلمان استفاده می شود. این اکسسوری ها شامل روکش مبل یا رومبلی و کوسن می شود. پارچه ریون، حالت کشی دارد و فوق العاده منعطف است. یکی از مزایای پارچه های ریون، ثابت بودن رنگ آن ها است. از طرفی، این پارچه ها چروک نمی شوند و بافت لطیف و سبکی دارند.

کاربرد پارچه چرم در دکوراسیون داخلی

کاربرد انواع پارچه در دکوراسیون داخلی

کاربرد انواع پارچه در دکوراسیون داخلی

یکی از انواع پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون، پارچه چرمی می باشد. در گذشته، از پوست گاو، چرم های طبیعی تولید و در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شد. پارچه چرم نوعی پارچه اشرافی و گران قیمت می باشد. از پارچه چرمی برای تولید انواع تابلوهای اعیانی استفاده می شد. امروزه، با افزایش قیمت چرم طبیعی، دیگر به صرفه نیست که از چرم طبیعی برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. چرم مصنوعی، مدت ها است که جایگزین چرم طبیعی شده است. از این رو، تولیدات اکسسوری با چرم مصنوعی به مراتب به صرفه تر می باشد. از پارچه چرم مصنوعی برای طراحی مبلمان استفاده می شود.
از دیگر کاربردهای پارچه چرم در دکوراسیون داخلی می توان به دوخت کوسن و دیگر اکسسوری های منزل اشاره کرد. مبلمان تهیه شده با چرم مصنوعی، قیمتی در حدود 20 تا 50 میلیون دارند ولی قیمت حدودی مبلمان های ساخته شده از چرم طبیعی معادل 300 تا 800 میلیون می باشد.

کاربرد پارچه نخی در دکوراسیون داخلی

پارچه نخی یکی از انواع پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون است. شست و شوی پارچه های نخی به مراتب راحت تر از سایر پارچه ها است. از پارچه های نخی گل دار و ساده در دوخت انواع روکش صندلی و مبلمان، کوسن ها، روبالشی، روتختی و ملحفه استفاده می شود. پارچه های نخی، عضو جدایی ناپذیر هر منزلی است. دکوراسیون داخلی را می توان با استفاده از پارچه های نخی ساده و گل دار دیزاین کرد.

کاربرد پارچه های دست ساز در دکوراسیون داخلی

پارچه های قلمکار در منزل ما ایرانی ها وجود دارد. از پارچه های قلمکار به عنوان رومیزی استفاده می شود. پارچه های قلمکار توسط هنرمندان ایرانی طراحی و تولید می گردد. از دیگر پارچه های مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی می توان به ترمه ها اشاره کرد. از ترمه ها به عنوان رومیزی استفاده می شود. پارچه های دست ساز با قیمت های مختلفی در بازار موجود است و افراد می توانند بسته به اوضاع مالی خود، اقدام به خرید کنند. البته از این پارچه ها برای دوخت انواع کوسن و روبالشی هم استفاده می شود.

دوخت انواع کوسن

دوخت انواع کوسن

به خدمات چاپ پارچه نیاز داری؟

رادوینا در زمینه چاپ سابلیمیشن، طراحی پارچه، چاپ روی پارچه و چاپ لیبل دیجیتالی فعالیت دارد.جهت ثبت سفارش به صفحه ثبت سفارش اختصاصی مراجعه کنید، همچنین می‌توانید طرح محصولات و پارچه‌های چاپ شده را در قسمت فروشگاه ببینید. کیفیت و ضمانت را با ما تجربه کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.